Trials & Litigation

Ex-disc jockey sues Taylor Swift, says groping allegations led to his firing

  • Print

A Colorado disc jockey who was fired after being accused of groping pop star Taylor Swift in 2013 has refused to just shake it off. Instead, he’s decided to sue the songstress in federal court.

CNN reported over the weekend that David Mueller, who went by the name “Jackson” on the radio, has filed a complaint against Swift with the U.S. District Court for the District of Colorado in Denver. According to CNN, Mueller stated in his complaint that he attended a “meet-and-greet” with Swift following her concert on June 2, 2013 in Denver. According to the complaint, Swift accused Mueller of lifting up her skirt and grabbing her buttocks while she was posing for a photograph with him and his girlfriend. Mueller was fired from his job at 98.5 KYGO two days later, on June 4. He accuses Swift and her management team of being responsible for his firing.

Mueller also denies having ever grabbed Swift. According to the Denver Post, Mueller claims in his complaint that another of the radio station’s employees was responsible for groping Swift, and that in a conversation with Mueller the unnamed co-worker “described and demonstrated how he had put his arms around her, hands on her bottom.”

“The contention that Mr. Mueller lifted up Ms. Swift’s skirt and grabbed her bottom, while standing with his girlfriend, in front of Ms. Swift’s photographer and Ms. Swift’s highly trained security personnel, during a company sponsored, VIP, backstage meet-and-greet, is nonsense, particularly given that Ms. Swift’s skirt is in place and is not being lifted by Mr. Mueller’s hand in the photograph,” Mueller said in his lawsuit, according to CNN. Mueller did not respond to a request for comment from CNN.

“The radio station was given evidence immediately after the incident. They made their independent decision,” Swift’s spokeswoman Tree Paine told CNN via email.

Mueller is suing to recover lost income. Mueller stated in his complaint he was making $150,000 annually and had been in radio for over 20 years.

Give us feedback, share a story tip or update, or report an error.